Aktualności

3 Sie

Jak używać klimatyzacji w samochodzie?

Wydawałoby się, że każdy kierowca wie jak używać klimatyzacji w samochodzie, jednakże na ten temat krąży wciąż tak wiele mitów, że postanowiliśmy sprostować kilka z nich:

  1. Prawidło użytkowana klimatyzacja nie powoduje przeziębień. Jeśli na zewnątrz jest ponad 30°C, nie schładzaj powietrza do 18°C. Odczuwalną różnicę poczujesz już przy 22°C-24°C a przy tym nie narazisz organizmu na szok termiczny i przeziębienie. Jeśli parkujesz samochód w słońcu, opuść szyby na chwilę, żeby wymienić nagrzane powietrze – w samochodzie będzie cieplejsze niż na zewnątrz.
  2. Regularnie serwisowana klimatyzacja nie powoduje uczuleń. Minimum raz w roku zadbaj o sprawdzenie szczelności, odgrzybienie, dodanie środka schładzającego.
  3. Klimatyzacja w samochodzie to dodatkowe zużycie paliwa, ale dzięki klimatyzacji jedziesz w większym komforcie, więc bezpieczniej. Jazda z otwartymi oknami przy większych prędkościach także powoduje zwiększenie zużycia paliwa.
  4. Wbrew publikowanym od jakiegoś czasu sensacjom, klimatyzacja nie emituje oparów benzenu. Historie  o uwalniającym się benzenie to pseudorewelacja sprzed lat, przeżywająca swój renesans w serwisach społecznościowych dzięki ludziom bezkrytycznie przyjmującym wszystko, co widzą.

W taki dzień jak dziś przesyłamy wyrazy głębokiego współczucia wszystkim tym, których auta nie są wyposażone w klimę…

29 Lip
No image

EuCOcar Spółką Akcyjną

Miło nam poinformować, iż z dniem 28.07.2017 r. EuCOcar SP Z O.O.. przekształciła się w EuCOcar SA. W związku z powyższym zmianie uległ również numer KRS.

Aktualne dane rejestrowe spółki:

EuCOcar SA
Ul. Stefana Okrzei 10,
59-220 Legnica
NIP:691-250-56-61
REGON: 022437168
KRS: 0000688872

Prosimy o uwzględnienie powyższej zmiany w kierowanych do nas dokumentach.

17 Maj

„Technologiczny czas naprawy” – nieuczciwe rozwiązanie?

Faktyczny czas, w którym nie możemy używać swojego samochodu po stłuczce często znacząco różni się od „technologicznego czasu naprawy”, co może powodować straty po stronie poszkodowanego w związku z wynajmem samochodu zastępczego.

Na szczęście nie każdy wypadek kończy się groźnymi obrażeniami i kosztownym remontem samochodu. Czasem w wyniku stłuczki mamy np. uszkodzone drzwi czy klapę od bagażnika, innym razem urwane lusterko lub zbite światło. Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, gdy nasz samochód w wyniku wypadku stanowi zagrożenie dla ruchu, pojazd zastępczy możemy otrzymać na okres maksymalnie 30 dni. Wówczas dowód rejestracyjny zatrzymuje nam policja, a pełne koszty wynajmu samochodu zastępczego ponosi ubezpieczyciel.

Sprawa komplikuje się w sytuacjach, w których, mimo stłuczki, nasz samochód teoretycznie zachowuje tzw. „jezdność”, czyli zdolność bezpiecznego poruszania się po drodze. Zgodnie z prawem możemy wówczas wynajmować pojazd zastępczy na koszt ubezpieczyciela sprawcy przez okres maksymalnie 3 dni. W praktyce firmy ubezpieczeniowe najczęściej decydują się na pokrycie kosztów wynajmu przez okres tzw. „technologicznego czasu naprawy”, określanego przez ilość roboczogodzin potrzebnych do przeprowadzenia prac remontowych. Problem w tym, że technologiczny czas usunięcia uszkodzeń bywa rozbieżny z czasem faktycznym, choćby dlatego, że nie obejmuje np. oględzin samochodu przez przedstawiciela towarzystwa ubezpieczeniowego, czy oczekiwania na dostarczenie potrzebnych części.

Właśnie takie sytuacje często są przyczyną sporów pomiędzy kierowcami a firmami ubezpieczeniowymi. Przykładowo, zdarza się, że klient wynajmuje pojazd zastępczy przez okres 3 dni, natomiast towarzystwo twierdzi, że czas naprawy usterki powinien wynieść jedynie 1 i odmawia zwrotu kosztów za pozostały okres. Jeśli dochodzi do procesu, argumentem ubezpieczyciela w takich sytuacjach często bywa jezdność pojazdu. Kto jednak będzie jeździł z  permanentnie otwartym bagażnikiem albo zablokowanymi drzwiami?

Potrzebne klarowniejsze przepisy? Niekoniecznie.

Sprawą interesował się już zajmujący się problemami osób ubezpieczonych Rzecznik Finansowy. „Czas najmu w przypadku szkody częściowej powinien być wyznaczony rzeczywistym czasem naprawy tj. , okresem, w którym uszkodzony pojazd mechaniczny w normalnym toku mógł zostać naprawiony z uwzględnieniem czynności procesu likwidacji szkody. Nie można w kwestii terminu najmu pojazdu zastępczego kierować się tzw. technologicznym czasem naprawy pojazdu w przypadku, gdy pojazd faktycznie przebywał w zakładzie naprawczym dłużej. (…) Poszkodowanemu przysługuje więc zwrot kosztów najmu pojazdu za okres od dnia uszkodzenia pojazdu do dnia jego naprawy (do dnia, w którym poszkodowany mógł odebrać pojazd, a pojazd był już sprawny)” – czytamy w komunikacie Rzecznika Finansowego.

Także dotychczasowe orzecznictwo Sądu Najwyższego w tego typu sprawach – w latach 2004 i 2011 – stwierdza, że wydatki na najem pojazdu zastępczego są celowe i uzasadnione ekonomicznie nie tylko wtedy, gdy dotyczą czasu technologicznej naprawy. Okres objęty obowiązkiem zwrotu kosztów obejmuje: czas potrzebny na zgłoszenie szkody towarzystwu ubezpieczeń, okres przeprowadzania czynności likwidacyjnych samodzielnie przeprowadzanych przez ubezpieczyciela, czynności mieszczące się w ramach współdziałania stron w zakresie ustalania zakresu szkody i kosztów jej usunięcia, rzeczywisty czas naprawy oraz inne czynniki wpływające na wydłużenie remontu – np. czas przeprowadzenia dodatkowych badań technicznych.

Uważaj na „niedźwiedzią przysługę” policjanta

Pamiętajmy, że istnieje pojęcie tzw. „biernego bezpieczeństwa samochodu”. Do jego naruszenia dochodzi wówczas, gdy uszkodzeniu ulegają elementy pojazdu mające na celu ograniczenie skutków ewentualnej kolizji dla pasażerów. Chodzi m.in. o pasy, poduszki powietrzne, szyby klejone, czy zagłówki. W przypadku tego typu usterek policja czasem z życzliwości decyduje się na pozostawienie samochodu w naszych rękach, mimo że istnieją przesłanki do jego zatrzymania. W praktyce często jest to niedźwiedzia przysługa. Jeśli nasz pojazd rodzi dla nas jakiekolwiek zagrożenie – także bierne – nalegajmy na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Tym sposobem, wynajmując samochód zastępczy, z pewnością nie narazimy się na spór z ubezpieczycielem sprawcy wypadku. Co więcej, jeśli skorzystamy z pomocy firmy takiej jak EuCOcar, auto klasy tej samej co nasze zostanie nam dostarczone na miejsce wypadku. Dzięki temu bez problemów i bezpiecznie ruszymy w dalszą podróż – prawie tak, jak gdyby wypadek nigdy się nie wydarzył.

16 Sty

25 Finał WOŚP: wylicytowaliśmy Złotą Kartę z nr 2!

Podczas wczorajszego, pełnego emocji 25 finału Wielkiej Orkiestry Świąteczej Pomocy, EuCOcar po raz pierwszy wziął udział w licytacjach dla najbardziej hojnych darczyńców. Po  brawurowej i emocjonujacej akcji wywalczyliśmy za 16 tys. zł Złotą Kartę o numerze 2!

Numer 1 trafił do Europejskiego Centrum Odszkodowań. Dla EuCO był to bardzo wyjątkowy finał WOŚP, bo w tym roku EuCO zagrało z Jurkiem i Orkiestrą okrągły 10 raz zdobywając Złotą Kartę z nr 1 za 50 tys. zł  i Złote Serduszko z nr 2 za 262 tys. zł! W ciągu 10 lat wspierania dzieci i seniorów za pośrednictwem WOŚP, EuCO przekazało Fundacji 1 581 000 zł licytując:

  • Złotą Kartę TP z numerem 1 za 55 tys. zł, 2008 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 60 tys. zł, 2009 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 2 za ponad 220 tys. zł, 2010 rok,
  • Złote Serduszko z numerem 6 za blisko 42 tys. zł, 2010 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 200 tys. zł, 2011 rok,
  • Złote Serduszko z numerem 1 za 150 tys. zł, 2013 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 45 tys. zł, 2013 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 50 tys. zł, 2014 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 60 tys. zł, 2015 rok,
  • Złote Serduszko z numerem 1 za 222 tys. zł, 2015 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 165 tys. zł, 2016 rok,
  • Złotą Kartę z numerem 1 za 50 tys. zł, 2017 rok,
  • Złote Serduszko z numerem 2 za 262 tys. zł, 2017 rok.

W 2012 roku EuCO było głównym sponsorem i organizatorem jubileuszowego XX finału Wielkiej Orkiestry w Legnicy, dlatego nie brało udziału w licytacjach. Za okazane wsparcie Jurek Owsiak wyróżnił Spółkę medalem 15-lecia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Razem z EuCO będziemy grać z WOŚP do końca świata i jeden dzień dłużej!

22 Wrz

Samochody Nauki Jazdy „L” – nowy nabytek we flocie EuCOcar.

Flota EuCOcar nieustannie się rozrasta. Od dziś w jej skład wchodzą także samochody zastępcze przeznaczone do Nauki Jazdy „L”.

Nasi klienci mogą dokonać wyboru z szerokiej oferty ponad 500 samochodów. Poszkodowany w wypadku może liczyć na natychmiastowe otrzymanie pojazdu zastępczego odpowiadającego klasie tego, który uległ uszkodzeniu. Dzięki współpracy EuCOcar z autoryzowanymi warsztatami, które znajdują się na terenie niemalże całej Polski, szkoda powstała w wyniku kolizji zostanie naprawiona w najkrótszym możliwym czasie.

l1l

MISJA EuCOcar

Misją firmy EuCOcar jest świadczenie wysokiej jakości usług o szerokim zakresie, opartych o współpracę z liderami rynku odszkodowań, wynajmu pojazdów zastępczych oraz napraw powypadkowych.

LOKALIZACJA

KONTAKT

EuCOcar S.A.
NIP: 691 250 56 61 |  KRS: 0000688872

Biuro:
ul. Stefana Okrzei 10 | 59-220 Legnica
Polska
mail. biuro@eucocar.pl
tel. 801 006 006
zgłoszenie SMS. 792 455 555